1 Μαρ 2012

ΜΑΡΤΙΟΣ

Καλημέρα κορίτσια μου και καλό μήνα να έχουμε...
Νά μαι πάλι μετά από πολύ καιρό που έχω χωθεί στην τρύπα μου.....και δεν βγαίνω γιατί κρυώνω...
Ελπίζω αυτός ο μήνας να είναι καλύτερος και να έρθουν επιτέλους αυτές οι λαμπερές και όμορφες ανοιξιάτικες μέρες...αλλά για να πω την αλήθεια δεν έχω και πολλές ελπίδες καθότι Μάρτης γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης...αλλά που θα πάει δεν θα φύγει να έρθει ο Απρίλης με τις ωραίες μέρες του; 
Υπομονή λοιπόν για τις ωραιότερες μέρες...τις λαμπερές....τις όμορφες και της ηλιόλουστες...
Θέλω πριν ξεκινήσω για τον Μάρτιο και τι θα κάνουμε στους κήπους και στις αυλές μας, να βάλω μια ανάρτηση της φίλης love2love για το www.agrigate.gr 
Επισκευθείτε το....και δείτε την αξιόλογη δουλειά που κάνουν εκεί οι άνθρωποι που το έχουν.
Αυτά κορίτσια μου και ελπίζω μέσα στο Μάρτιο σε περισσότερες αναρτήσεις.....

ΦΟΥΞΙΑ Ή ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙ Ή ΣΚΟΥΛΑΡΙΚΙΑ
Υπέροχα λουλούδια με έντονα χρώματα, μια ζωντανή παρουσία που σπάει τη μονοτονία του πράσινου. Τη φούξια, με τα εντυωσιακά της λουλουδια, μας τη "σύστησε" ένας Γάλλος εξερευνητής, που την ανακάλυψε, το 17ο αιώνα, σε κάποιο ταξίδι του στην Κεντρική Αμερική. Το όνομά της, όμως, το οφείλει στον Γερμανό βοτανολόγο Λεονάρδο Φουξ, ο οποίος ασχολήθηκε επίμονα μαζί της, με αποτέλεσμα να έχουμε σήμερα πάνω από 2000 ποικιλίες. Η φούξια έχει πάντα ανάγκη από υγρασία, μια και κατάγεται από τα υγρά, πυκνά δάση της Κεντρικής Αμερικής. Το χώμα που την φιλοξενεί δεν πρέπει να είναι ποτέ στεγνό, ενώ η ατμόσφαιρα πρέπει να είναι αρκετά υγρή. Ψεκάζετε, λοιπόν, το φυτό αρκετά συχνά, για να μη σας απογοητεύσει. Η φούξια αγαπάει το κρύο. Την εποχή που δεν αναπτύσσεται και δεν ανθίζει, χρειάζεται μια θερμοκρασία 10-12 βαθμών. Το καλοκαίρι φροντίστε να της εξασφαλίσετε μια δροσερή θέση στη σκιά.
Για να επιζήσει το χειμώνα και να φουντώσει πάλι την άνοιξη, κάντε της ένα βαθύ κλάδεμα στο τέλος Φεβρουαρίου. Ψαλιδίστε πολύ ελαφρά τα καινούρια φυτά. Αν η φούξια σας έχει μεγαλώσει, είνα καιρός να της αλλάξετε γλάστρα, όμως μόνο κατά ένα μέγεθος μεγαλύτερη. Η φούξια πολλαπλασιάζεται με μοσχεύματα που μπορείτε να προμηθευτείτε όλο το χρόνο, η καλύτερη όμως εποχή είναι η άνοιξη. Διαλέξτε βλαστάρια που είναι λίγο ξυλώδή στη βάση τους και αφαιρέστε τα κάτω φύλλα. Βυθίστε τα βλαστάρια στο νερό και αφήστε τα μέχρι να βγάλουν ρίζες.  Φυτέψτε τα σε γλάστρες, πολλά μαζί, ώστε ν΄αποκτήσετε γρήγορα ένα εύρωστο φυτό, μια ανθισμέν γλάστρα. Αν κάθε τόσο κλαδεύετε τις κορυφές, η φούξια σας θα είναι πραγματικά χάρμα οφθαλμών!

"ΛΙΦΤΙΝΓΚ" ΓΙΑ ΤΑ ΦΥΤΑ
Δύσκολες εποχές για τα φυτά εσωτερικού χώρου. Κουρασμένα από την ξηρή ατμόσφαιρα και τη θερμότητα του καλοριφέρ, ταλαιπωρημένα από τον παγωμένο αέρα που του επιτίθεται κάθε φορά που αερίζετε το δωμάτιο, στερημένα από το αναζωογονητικό φως του ήλιου που, τώρα το χειμώνα, είναι λιγότερο, τα φυτά του σπιτιού φαίνονται κάθε άλλο παρά....χαρούμενα!
Χρειάζονται, λοιπόν, κάποια βοήθεια και ορισμένες προετοιμασίες, για να υποδεχτούν την άνοιξη, τον ήλιο, τη φυσική ζέστη. Μεταφέρετέ τα σε μια θέση σχετικά δροσερή, όπου θα τα βλέπει και ο ήλιος. Κλαδέψτε τις κορυφές τους, οι οποίες, σε πολλές περιπτώσεις, μπορούν να χρησιμοποιηθουν για την αναπαραγωγή του φυτού. Αλλάξτε τους γλάστρα, ανανεώνοντας το χώμα και καθαρίζοντας τις ρίζες στη διάρκεια αυτής της διαδικασίας. Πυκνώστε σιγά σιγά τα ποτίσματα και ψεκάζετε κάθε τόσο τα φύλλα τους με νερό. Όταν τα φυτά προσαρμοστούν στις νέες αυτές συνθήκες, βοηθήστε τα να "πάρουν τα πάνω" τοςυ με λίγο λίπασμα.

ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΥΠΕΡΟΧΟΙ ΒΟΛΒΟΙ
Σας αρέσουν οι νάρκισσοι, οι αμαρυλλίδες, οι υάκινθοι; Οι βολβοί σας θα ζήσουν περισσότερο και καλύτερα, αν τους τοποθετήσετε σε δροσερό μέρος, μακριά από εστίες θερμότητας και αν τους μεταφέρετε το βράδυ σε σημείο που κάνει κρύο (στη βεράντα π.χ.). Σε ξηρή και ζεστή ατμόσφαιρα θα "καταρρεύσουν" σχεδόν αμέσως. Αυτό που ίσως δεν ξέρετε είναι ότι αγαπούν πολύ το νερό και δεν αντιμετωπίζουν κανένα πρόβλημα να μεγαλώσουν σ΄αυτό και να στερηθούν εντελώς το χώμα. Μπορείτε, επομένως, να τους διατηρείτε σε όμορφα βάζα, φροντίζοντας όμως να έρχονται σε επαφή με το νερό μόνο οι ρίζες και όχι οι ίδιοι οι βολβοί. Αντί, λοιπόν, ν΄αγοράζετε γλαστράκια, τα οποία θα πληρώνετε και πιο ακριβά, αγοράστε τους βολβούς σκέτους και φτιάξτε τις δικές σας συνθέσεις, που θα είναι σαφώς πιιο όμορφες!

ΣΚΟΡΔΟ
Αν σας αρέσει το σκόρδο και το χρησιμοποιείτε συχνά στην κουζίνα, γιατί να μην κάνετε δικήσ σας παραγωγή; Την περίοδο ανάπτυξης του σκόρδου, θα χρησιμοποιείτε τα κεφαλάκια φρέσκα.
Αργότερα, θα τ΄αφήσετε να ξεραθούν και θα τα φυλάξετε σε κάποιο δροσερό σημείο, όπου και θα διατηρηθούν άριστα για τουλάχιστον 6 μήνες. Το σκόρδο δεν είναι πολύ...ιδιότροπο λαχανικό, αν και έχει τις παραξενιές του. Δεν του αρέσει το κρύο και η έκθεση στο δυνατό αέρα. Φυτέψτε τα σκόρδα σκελίδα ή ολόκληρα. Οποιδήποτε στιγμή από το Νοέμβριο μέχρι τον Απρίλιο είναι κατάλληλη, φτάνει, φυσικά, να τα φυτέψετε σε απάγκιο σημείο, όπου το χώμα έχει λιγότερες πιθανότητες να παγώσει. Έχετε υπόψη σας ότι αργούν αρκετά ν΄αναπτυχθούν και μην απογοητευτείτε αν περάσει ένας μήνας και δεν υπάρχει ίχνος φυτού! Αν δεν έχετε κήπο, φυτέψτε σκελίδες σκόρδου σε γλάστρες με βάθος 7,5 εκ. και μεταφυτέψτε τις στο τέλος Μαρτίου.
Μπήξτε τις σκελίδες 5 εκ. κάτω από την επιφάνεια του χώματος και σε απόσταση 15 εκ. τη μια από την άλλη. Αν φυτέψετε ολόκληρο το κεφάλι, η συγκομιδή θα είναι γύρω στους 6-8 βολβούς. Οι σκελίδες θα παράγουν φυσιολογικά από έναν μεγάλο βολβό η καθεμία.


ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ
  • Αν θέλετε να σας βρει η άνοιξη με όμορφες φουντωμένες τριανταφυλλιές, κλαδέψτε τις βαθιά τώρα. Κόψτε τα ξερά κλαδιά, καθώς και τα μικρά και αδύνατα. Αφήστε έναν βασικό κορμό και τις διακλαδώσεις του, σε ύψος γύρω στα 30 εκατοστά από το έδαφος. Φροντίζετε να κόβετε τα κλαδιά λίγο πάνω από κάποιο μάτι, με λοξή ψαλιδιά.
  • Στις αναρριχώμενες τριανταφυλλιές, αφήστε 5-6 μεγάλα κλαδιά, τα πιο "φρέσκα". Κόψτε τα υπόλοιπα με τον τρόπο που τα κόβατε και από τις θαμνώδεις.
  • Αλλάξτε γλάστρες στα φυτά σας ή ανανεώστε το χώμα τους. Η καινούργια γλάστρα δεν πρέπει να είναι πολύ μεγαλύτερη από την παλιά, γιατί αλλιώς το φυτό θα υποφέρει. Αν διαπιστώσετε πως δεν αναπτύσεσεται πια, αν οι ρίζες του βγαίνουν έξω από τις τρυπίτσες του πυθμένα ή αν η επιφάνεια του χώματος μοιάζει σαν μουχλιασμένη, πρέπει οπωσδήποτε ν΄αλλάξετε γλάστρα. Πριν χρησιμοποιήσετε μια ήδη μεταχειρισμένη, πλύντε την πολύ καλά με ζεστό νερό. Αν αγοράσετε πήλινη, μουσκέψτε τη για λίγες ώρες στο νερό.
  • Κλαδέψτε τις μηλιές, τις αχλαδιές, τις φιστικιές και τις ελιές, φυτέψτε φυλλοβόλα, φιστικές, ελιές και "ξινά".
  • Καθαρίστε τα φύλλα των φυτών εσωτερικού χώρου, τα οποία μαζεύουν τόση σκόνη όση και τα έπιπλα. Μ΄ένα μαλακό, βρεγμένο πανάκι σκουπίστε τα ένα ένα και μετά ψεκάστε τα με λίγο νερό, για να τα δροσίσετε.
  • Ελέγξτε τα "μη-με λησμόνει" και τα άλλα ανοιξιάτικα λουλούδια σας, για να βεβαιωθείτε ότι οι ρίζες τους είναι ακόμα μέσα στο χώμα. Όλα τα λουλούδια που απλώνονται πολύ έχουν πολύ μικρό ριζικό σύστημα και ο παραμικρός αέρας μπορεί να τα ξεριζώσει.
  • Ξεκινήστε να φυτεύετε τις πετούνιες, τις λαμπέλιες, τις βερβέντες...Όλους τους σπόρους των ανοιξιάτικων και καλοκαιρινών λουλουδιών. Σπείρετέ τους σε μικρές γλάστρες ή κασόνια, τα οποία θα τοποθετήσετε σε προφυλαγμένα σημεία του κήπου ή της βεράντας. Σπείρετε, επίσης, κρεμμύδια, καρότα, ραπανάκια και άνηθο.

34 σχόλια:

ΕΛΕΝΑ είπε...

Καλό μήνα Ευάκι μου!!
Ας ελπίσουμε ότι θα έρθει επιτέλους η Ανοιξη!
Με ξεσήκωσες με τα σκόρδα, θέλω κι εγώ να φυτέψω και να φτιάξω την δική μου σκορδο-παραγωγή!
Για τα υπόλοιπα άνθη φροντίζει ο καλός μου, είναι το χόμπυ του!
Φιλιά πολλά!

Vasia b. είπε...

Καλό μήνα και από δω φιλενάδα!!!!
Που θα πάει θα έρθει η Άνοιξη με τις ηλιόλουστες μέρες...υπομονή!!!!
Πολύ χρήσιμες οι συμβουλές σου..και ιδιαίτερα για μένα που μου αρέσει να ασχολούμαι με τον κήπο!!!!
Φιλιά!!!!!

Summertime Blues είπε...

θα φυτέψω σκόρδα!!
οπωσδήποτε.
καλό μήνα κι ας κάψουμε και τα χλωρά. άνοιξη θα ρθει.
πατάω στο εικονίδιό σου και λέει "δεν διατίθεται προφίλ".
γιατί;

Ροδάνθη είπε...

Καλό μήνα Εύα πολύ χρήσιμες οι πληροφορίες σου.Κι εγώ περιμένω να περάσει λίγο το πολύ κρύο για να ξεκινήσω εργασίες στον κήπο μου κι αν δείς την σημερινή μου ανάρτηση θα καταλάβεις για τι κήπο μιλάμε.Φιλιά καλό βράδυ.

EVAGELIA VRETTOU είπε...

καλό μήνα και καλή Άνοιξη, Εύα μου!
πολλή όμορφη και ευωδιαστή η ανάρτηση σου. Τα λουλούδια σκουλαρίκια μου αρέσουν τόσο πολύ!!! Είχε η μαμά μας πάντα στο μπαλκόνι μια γλάστρα

EVAGELIA VRETTOU είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
para-kelsoscooks είπε...

Καλό μήνα να έχεις και με το καλό να έρθει η άνοιξη -κυριολεκτικά και μεταφορικά-για να άλλαξει λίγο και η διάθεσή μας.Όμορφες και χρήσιμες οι πληροφορίες σου.

maya =^o^= είπε...

η σκουλαρικιά είναι φανταστικό λουλούδι!!!!!πολύ ενδιαφέρουσα ανάρτηση!!καλό μήνα!!!

maria gouma είπε...

καλο μηνα ευακι!! καλη ανοιξη ευχομαι :))

dhmhtra είπε...

Καλησπέρα ...μπήκα στο blog σας και μου μύρισε άνοιξη!
Εμεις ακόμη έχουμε χιόνια.
Καλό βράδυ!

mirsini's creations είπε...

Καλό Μήνα γλυκειά μου Έυα και μιά υπέροχη Άνοιξη να έχουμε μετά πο τόσο κρύο!!! Τί υπέροχη ανάρτηση!!! Εχω σκεφτεί να φυτέψω σκόρδα κάποια στιγμή!! Πάντως όταν αρχίσω να ασχολούμαι με την κηπουρική σίγουρα οι πληροφορίες σου θα με βοηθήσουν πολύ..τόσο αναλυτικές που είναι!!!
Έχω χαθεί κι εγώ τελευταία!! Δέν κάνω συχνές blogoτσαρκες γιατί έχω πολλά να ασχοληθώ αυτό τον καιρό!!! Να σου πώ..κανονίζουμε συνάντηση σύντομα, τα έμαθες;!! Μίλαγα με Χριστινάκι χθές! Μπορεί να κάνει ανάρτηση για να ενημερώσει αλλά μέσω fb το κανονίσανε με τις άλλες ( τις γνωστές)!! Θα έρθεις; Φιλάκια πολλάααα!! :ο)

Ανώνυμος είπε...

Καλό μήνα και ευχαριστούμε για τις αναρτήσεις σου φίλη μου!

Τζέσσυ είπε...

Kαλό μήνα και Καλή Σαρακοστή!!!!!
Ας κάνουμε λίγη υπομονή ακόμα μέχρι να έρθει επιτέλους η άνοιξη!!!!!!!! Υπέροχη ανάρτηση!!!

Τζέσσυ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Τζέσσυ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Τζέσσυ είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Helen Gr είπε...

Καλησπέρα!
Καταπληκτικές όπως πάντα οι πληροφορίες και οι προτάσεις σου. Πολύ κατατοπιστικές και ενδιαφέρουσες! Μπράβο!

Πέρασε από το blog μου, μια πρόσκληση σε περιμένει!
Φιλάκια!

Unknown είπε...

Μακάρι Ελενάκι μου να έρθει επιτέλους αυτή η Άνοιξη...εγώ φροντίζω για όλη την οικογένεια...και για σένα και για τον καλό σου...Φιλάκια

Unknown είπε...

Γι΄αυτό βάζω τις συμβουλές φιλενάδα γιατί ξέρω ότι ασχολείσαι με τον κήπο σου...φιλιά

Unknown είπε...

Summettime μου να φυτέψεις οπωσδήποτε σκόρδα...και σ΄ευχαριστώ που μου είπες για το προφίλ μου δεν το είχα πάρει χαμπάρι και ήταν κάτι που δεν ήταν τσεκαρισμένο....αλλά το έφτιαξα...

Unknown είπε...

Ροδάνθη μου πήγα και είδα την ανάρτηση που έκανες με τον κήπο σου και είναι καταπληκτικός...υπέροχος και με υπέροχα λουλούδια και χρώματα...μπράβο σου...καλή Κυριακή και καλή εβδομάδα σου εύχομαι..

Unknown είπε...

Ροδάνθη μου πήγα και είδα την ανάρτηση που έκανες με τον κήπο σου και είναι καταπληκτικός...υπέροχος και με υπέροχα λουλούδια και χρώματα...μπράβο σου...καλή Κυριακή και καλή εβδομάδα σου εύχομαι..

Unknown είπε...

Ευαγγελία μου..πράγματι..είναι πολύ ωραία τα λουλούδια σκουλαρίκια...και εγώ τα θυμάμαι να έχει πάντα η μαμά μου στην αυλή μας.
Κρίμα που δεν ήρθες στην συνάντησή μας την Τετάρτη...ήθελα να σε δω..δεν πειράζει την επόμενη φορά..φιλιά..

Unknown είπε...

Ευχαριστώ Σωσώ μου και εσύ να περάσεις καλά και να γυρίσεις ανανεωμένη και με πολλές ιδέες...

Unknown είπε...

Γεια σου maya.Πράγματι και μένα μου αρέσει αυτό το πολύ όμορφο λουλούδι..
Σ΄ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..
Φιλιά

Unknown είπε...

Γεια σου Δήμητρα.. τι να κάνουμε...βαρεθήκαμε τον Χειμώνα πια και προσπαθούμε να φέρουμε την Άνοιξη...στην πόρτα μας... αλλά που?
Βέβαια αντε θα τελειώσει και ο Μάρτης και τι θα κάνει μετά...
Ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια..

Unknown είπε...

Μυρσινάκη μου εσύ μου λες για την συνάντηση και εγώ απαντώ τώρα που η συνάντηση έχει γίνει...τι να κάνω όμως...με τρώνε οι δουλειές και χάνομαι...φιλιά πολλά...

Unknown είπε...

Περήφανη Μανιάτισσα κι εγώ σ΄ευχαριστώ που με επισκέπτεσαι..να είσαι καλά...

Unknown είπε...

Ευχαριστώ Τζέσσυ μου...και εγώ μαύρη υπομονή κάνω..αλλά θα περάσει που θα πάει..

Unknown είπε...

Ελενάκι μου...ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια...και μόλις άκουσα για την πρόσκληση ξέρω ότι είναι παιχνίδι και τρελάθηκα από την χαρά μου...φιλιά πολλά...

Sophie είπε...

Eυάκι καλημέρα!!!Τι όμορφη ανάρτηση!!!Οι πληροφορίες σου για την κηπουρική κατατοπιστικές και πολύ χρήσιμες!!Το λουλουδάκι σκουλαρίκι το λατρεύω έχω πολύ όμορφες αναμνήσεις που σχετίζονται με αυτό!!!Φιλάκια και καλή σου μέρα!!

Pela Farsiarotou, φιλολογος/καθηγητρια αγγλικων/ ειδικη παιδαγωγος είπε...

Kalimera Eva mou kai kalo mina paroti kathisterimena (kallio arga para pote..). poly wraia i anartisi sou, tha ithela ki egw na exw kipo i avli..! kali Kyriaki eyxomai, filia!

LAMBROS είπε...

Η πιό αγαπημένη των εποχών αν και με τρελλένει στις αλλεργίες !!!

Makrina Zografou είπε...

ti xrisimes sumvoules!!!!!!!!!!!!!!!!!!!